Tips om beter te slapen

Een goede nachtrust bevorderen

Goed slapen wil iedereen. Toch gebeurt dat niet altijd elke dag. Soms moeten we een aantal zaken in ons leven drastisch veranderen willen we een goede nachtrust bevorderen. Om je daarbij te helpen volgen hier een aantal bruikbare en praktische tips. Daardoor ben je in staat om sneller in slaap te vallen en structureel te zorgen voor een betere nachtrust!

Beter slapen met een goed bed

Een goed matras is ontzettend belangrijk wanneer je elke morgen uitgerust wilt opstaan. Er zijn een aantal dingen belangrijk wanneer je er één wilt gaan kopen. Hij moet ademen en vocht kunnen opnemen (zweet). Daarnaast moet het natuurlijk ook gewoon prettig liggen. Bedden worden daardoor een stuk comfortabeler. Ga voor advies of aankoop van een goed bed eens naar Damminga bedden.

Breng structuur aan in je leven

Soms kun je er niet helemaal onderuit, maar het is belangrijk om een goed ritme te hebben in je leven. Ook wanneer je onregelmatig werkt, kun je toch een gezond ritme opbouwen in je bestaan. Het zorgt ervoor dat je minder opgejaagd en gestrest bent, waardoor het in je hoofd ook rustiger zal worden en je niet langer in je bed ligt te woelen.

Drink minder koffie voor je gaat slapen

Koffie is een boosdoener voor veel mensen voordat ze gaan slapen. In koffie zit namelijk cafeïne, waardoor je actief wordt. Je kunt het beste 4 uur voordat je gaat slapen geen koffie meer innemen. Wanneer je wel koffie wilt drinken, kies dan voor koffie zonder cafeïne.

Temperatuur is belangrijk

Een slaapkamer mag niet te warm zijn wanneer je wilt gaan slapen. Een temperatuur tussen de 16 en 19 graden Celsius is een goede temperatuur om in te slapen. Doe daarnaast ook geen kachel in je slaapkamer aan. Dit is zeker ook niet bevorderlijk voor je gezondheid.

Have your say